Wie is Dwight?

Van toen tot nu

Van jongs af aan speelt muziek een belangrijke rol in het leven van Dwight. Als jonge jongen komt hij door zijn ouders op een ongedwongen manier in aanraking met muziek van artiesten uit diverse genres uit de jaren ’50, ’60, ’70 en ‘80. Van Sam Cooke tot Doobie Brothers, van The Drifters tot de Beatles, van Bob Marley tot de Jackson Five, van Prince tot Terrence Trent D’Arby, van Tina Turner tot Juan Luis Guerra.

Geleidelijk groeit de drang op al die muziek te bewegen; hij volgt hiphoplessen en gaat naar feesten waar R&B, latin house en soulfull house elkaar tegenkomen. Vanaf 2005 krijgt de passie voor salsadansen voor het eerst vorm. In La Luna, een kleine, intieme dansschool, maakt Dwight kennis met het sociale en speelse karakter van de partnerdans, en de rijke salsacultuur. Deze kenmerken in combinatie met de muziek zelf zijn aanstekelijk! Al gauw bezoekt hij feesten in Nederland, Duitsland, en België.

Dan ervaart hij na enkele jaren een plafond: de creativiteit is er, maar fysiek komt het er niet uit. Dwight gaat op zoek naar een dansschool waar hij op danstechnisch gebied meer kan groeien. Uiteindelijk komt hij in 2013 uit bij Poetic Motion. Het is het begin van een enorme groei in kennis, fysieke mogelijkheden en mentaal bewustzijn. Het vertrouwen en de creativiteit op de dansvloer groeien. De passie en het plezier zijn terug!

Momenteel maakt Dwight onderdeel uit van het showteam van Poetic Motion waarmee hij inmiddels heeft opgetreden in Nederland, Engeland en Duitsland. Sinds eind 2017 geeft Dwight les als docent.

Als danser en docent

Dans is voor Dwight een weerspiegeling van de eigen persoonlijkheid en een manier om jezelf als individu, bewust of onbewust, te verbinden aan positiviteit of los te maken van negativiteit. Hij vindt dat er niets zo mooi is als het begeleiden van iemand in het maken van de koppeling tussen de innerlijke creativiteit en de de mogelijkheid deze creativiteit op de dansvloer te tonen, en daarin iemand te zien groeien. Dit proces van groei begeleidt hij samen met de mededocent op een verantwoorde en duurzame manier voor de student, vanuit zijn medische achtergrond en begrip van het menselijke lichaam.